loading...
ورزش ریپورت| وب سایت خبر های آنلاین ورزشی
admin بازدید : 87 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به سفر بلاتر و شيخ سلمان به ايران گفت: بيش از نيمي از راه ميزباني جام ملت‌‌هاي 2019 آسيا را طي کرديم.

 

علي کفاشيان پس از نشست خبري سپ‌بلاتر در خصوص سفر رئيس فدراسيون جهاني فوتبال به کشورمان گفت: آقاي بلاتر در مدت حضورشان در ايران با رئيس جمهور، رئيس مجلس، معاون رئيس جمهور و... ملاقا‌ت‌هاي خوبي را برگزار و خوشبختانه ديدگاه خوبي نسبت به ايران پيدا کردند. اميدواريم دستاورد مناسب اين سفر در آينده براي فوتبال و همچنين توسعه فوتبال مورد نظر قرار بگيرد.

به گزارش تسنيم،وي ادامه داد: بلاتر برنامه‌هاي زيادي را براي توسعه فوتبال مد نظر قرار داده‌‌اند که قطعا آنها را در ايران اجرا مي‌کند. البته اجراي برنامه توسعه در فوتبال ايران احتياج به يک برنامه‌ريزي دارد تا فوتبال ما در آينده بهتر شود.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره تغيير نام خليج هميشه فارس به نام مجعول خليج ع.ر.ب.ي در ليگ امارات تاکيد کرد: کارهايي که بلاتر بايد در ايران انجام مي‌داد مشخص است. نه فيفا و نه AFC هيچکدام نمي‌توانند در تغيير نام خليج فارس تاثيرگذار باشند چون اين نام از نظر علمي اثبات شده است. در اين سفر سعي کرديم با بلاتر درباره پول‌هاي بلوکه شده ايران صحبت کنيم و او و هيئت همراهش به ما اطمينان دادند در جلسات بعدي فيفا در اين خصوص تصميم‌گيري شود. تقاضاي ما اين است که روي واقعيت‌ها تصميم‌گيري شود نه لابي کردن.

کفاشيان اظهار داشت: بلاتر گفت که در تمام نقل و انتقالات پولي دنيا وقتي نام ايران مي‌آيد پول‌ها را بلوکه مي‌کنند که اين نشان از زورگيري و قلدري آنهاست ولي قطعا در خيلي جاها نمي‌توانند اين کار را انجام دهند چون ما از طريق فيفا و AFC فرياد خود را اعلام خواهيم کرد. مسئولان فيفا قول دادند که در خصوص اينگونه موارد حمايت کنند.

وي افزود: اداره خزانه‌داري آمريکا اعلام کرده پول‌هايي که مربوط به ورزش است بلوکه نخواهد شد و در آينده نزديک معاملات ورزشي ‌آزاد خواهد بود مانند پول داوران و ناظران ما که پس از يک سال و اندي به ما پرداخت شد.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا شيخ سلمان از ميزباني ايران در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا حمايت خواهد کرد، گفت: بعد از ملاقات بلاتر با آقاي روحاني رئيس فدراسيون جهاني فوتبال متوجه شد که رئيس جمهور به ميزباني ايران علاقه‌مند است و قطعا فيفا و AFC در اين خصوص کشورمان را حمايت مي‌‌کنند. نه تنها بحث جام ملت‌ها بلکه ما توانايي اين را داريم که مسابقات جهاني فوتسال و فوتبال ساحلي را هم داريم. حمايت‌هاي رئيس جمهور باعث شد AFC در آينده حمايت بيشتري از فوتبال ايران داشته باشد و به نوعي ما در اين سفر بيشتر از نيمي از راه کسب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا را رفته‌ايم.

کفاشيان در خصوص بي‌نظمي‌هايي که در زمان حضور سپ‌بلاتر در جلسات مختلف به وجود آمده بود گفت: اين بي‌نظمي‌ها به خاطر آن بود که بعضي از علاقه‌مندان به فوتبال مي‌خواستند با رئيس فيفا عکس بگيرند يا اينکه برخي از دوستان شما خبرنگاران تمايل با گفت‌وگو با ايشان را داشتند. اين بي‌نظمي‌ها به قول معروف خودجوش بود و ما تقصيري در آن نداشتيم.

وي به ميزباني‌هاي فدراسيون فوتبال کشورمان در رويدادهاي مختلف اشاره کرد و گفت: ما چند ميزباني خوب در مسابقات فوتبال زير 17 سال آسيا در تهران، بازي‌هاي نونهالان آسيا در مشهد، مسابقات انتخابي قهرماني جوانان آسيا در کرمان و... داشتيم و در آينده نزديک در همدان ميزبان خواهيم بود. کنفدراسيون فوتبال آسيا به صورت کتبي و شفاهي از ميزباني کشورمان ابراز رضايت کرده که اين مسئله مي‌تواند شانس ما را براي ميزباني مسابقات مختلف و همايش‌هايي همچون کنگره علم و فوتبال بيشتر کند.

کفاشيان ضمن اشاره به اينکه کشورمان در برگزاري مسابقات و همايش‌هاي مختلف ضعف‌هايي دارد و اين ضعف‌ها باعث بي‌نظمي‌هايي مي‌شود در پاسخ به اين سوال که آيا سپ‌بلاتر به مسئولان فدراسيون فوتبال ايران قول مشخصي داده است، گفت: ايشان قول مشخصي به ما نداده اما اطمينان دارم وقتي رئيس فيفا علاقه‌مندي مردم ايران به فوتبال، توجه رسانه‌ها به اين رشته ورزشي و مسائل از اين دست را ديده است، توجهش به فوتبال ما بيشتر معطوف مي‌شود و اين توجه باعث خواهد شد زمينه کسب ميزباني مسابقات و همايش‌هاي مختلف و حضور نمايندگان ايران در فيفا فراهم شود.

کفاشيان ضمن تاکيد بر اينکه نتايج حضور بالاتر را در آينده خواهيم ديد، تاکيد کرد: حضور رئيس فيفا در ايران و صعود تيم‌هاي مختلف کشور ما به جام‌هاي جهاني در نهايت باعث ارتقاي جايگاه فوتبال ايران در فيفا خواهد شد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا در مذاکرات با بلاتر بحث تغيير نام خليج فارس در نقشه فدراسيون بين‌المللي فوتبال هم مطرح شده است، گفت: در مذاکراتي که با آقاي بلاتر داشتيم عنوان کرديم مردم و خبرنگاران پيگير اين موضوع و بازگشت نام خليج فارس به نقشه فيفا هستند. متاسفانه آقاي بلاتر در جريان نبود و از ما پرسيد کجا چنين اتفاقي صورت گرفته است. ايشان از ما پيگير بود که چگونه نام خليج فارس عوض شده است. قرار شد مستندات خود را در اين زمينه به بخش حقوقي فيفا ارسال کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال افزود: آقاي بلاتر تاکيد کرد اگر از بخش حقوقي فيفا به نتيجه نرسيديم توسط ايشان موضوع را پيگيري کنيم تا به نتيجه برسيم. اعتقاد دارم در اين زمينه نبايد زياد پيگيري کنيم بلکه بايد مستندات حقوقي خود را به فيفا ارائه کنيم تا مسئولان امر پيگيري‌هاي لازم را به عمل آورند. اعتقاد دارم اگر حضوري به فيفا برويم و موضوع تغيير نام خليج فارس را بررسي کنيم ارزشش را دارد.

کفاشيان در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد مهدي مهدوي‌کيا به عضويت يکي از کميته‌هاي فيفا درآيد، گفت: اين يک پروسه‌اي است که فيفا پس از بررسي شرايط کانديداهاي مورد نظر خود آن را اجرا مي‌کند. بطور مثال اگر قرار باشد شخصي از قاره آسيا به عضويت فيفا درآيد ابتدا شرايط او را از AFC پيگيري مي‌کنند و در صورت اينکه واجد شرايط عضويت در فيفا باشد، اين کرسي را به او مي‌دهند.

وي ضمن تاکيد بر اينکه فدراسيون فوتبال ايران بهترين‌ها را براي عضويت در فيفا انتخاب خواهد کرد، اظهار داشت: آقاي مهدوي‌کيا در حال حاضر سفير کنفدراسيون فوتبال آسيا در رده سني پايه است. اميدوارم زمينه‌اي فراهم شود که ايشان يا يک ايراني ديگر به عضو فيفا درآيد.

رئيس فدراسيون فوتبال ضمن ابراز اميدواري از اينکه بازي‌هاي تدارکاتي خوبي براي تيم ملي فراهم شود افزود: در اين خصوص هماهنگي‌هاي خوبي با سازمان ليگ داشته‌ايم تا زمان مناسب از سوي اين سازمان در اختيار تيم ملي قرار گيرد. در صورتي که زمان براي آماده‌سازي تيم ملي فراهم باشد دست ما نيز براي برگزاري بازي دوستانه باز خواهد بود.

خبرنگاري از کفاشيان در خصوص تقويم فدراسيون فوتبال پرسيد و اينکه آيا بلاتر براي تمجيد از فدراسيون فوتبال ايران تقويم اين فدراسيون را نيز ديده است، گفت: ايشان تقويم را نمي‌بيند و تنها نتايج ما را مي‌بيند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا مسئولان فدراسيون فوتبال ايران به بلاتر فرش داده‌اند گفت: زماني که ما به مقر فيفا مي‌رويم بعضي از فرش‌هايي که پيش از اين به مسئولان فيفا داده شده است را مي‌بينيم! فرش ايران براي صادرات است!

کفاشيان در واکنش به بحث ممانعت از حضور بانوان در ورزشگاه‌هاي ايران و مشکلاتي که اين موضوع مي‌تواند در راه کسب ميزباني جام ملت‌هاي 2019 آسيا ايجاد کند، گفت: اين يکي از قوانين کشور ماست که ما نمي‌توانيم آن را عوض کنيم اما براي حل اين مشکل بايد راه حلي بيابيم. هيچ کس نمي‌خواهد خانم‌ها از حق حضور در ورزشگاه‌ها محروم شوند اما اين موضوع بايد از راه درست خود پيگيري شود.

وي عنوان کرد: خانم‌هاي ايراني مي‌توانند در ديگر رشته‌هاي ورزشي به ورزشگاه بروند اما در فوتبال به خاطر اينکه در ورزشگاه‌ها فضاي لازم براي حضور بانوان در ورزشگاه ديده نشده نمي‌توانند در محل برگزاري مسابقات حضور يابند. بايد در آينده اين فضا و شرايط در ورزشگاه‌ها فراهم شود و آنهايي که مخالف حضور بانوان در ورزشگاه هستند را قانع کنيم تا اجازه آمدن خانم‌ها به ورزشگاه‌ها صادر شود.

کفاشيان در پاسخ به خبرنگاري که پرسيد آيا در ملاقات با روحاني بحث حضور خانم‌ها در ورزشگاه را مطرح کرديد، گفت: با آقاي روحاني در اين خصوص صحبت نکرديم اما از آقاي لاريجاني خواستيم به ما در اين خصوص کمک کند. رياست محترم مجلس تاکيد کرد، در فراکسيون ورزش مجلس بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پيگيري خواهد شد.

وي در خصوص اينکه چرا ملاقات بلاتر با گزينه پيشنهادي وزارت ورزش که قرار بود صبح امروز برگزار شود لغو شد گفت:‌ ديروز آقاي شريعتمداري پيشنهاد کرد به جاي اينکه آقاي بلاتر با مقامات وزارت ورزش ديدار کند به ديدار رئيس سازمان محيط زيست برود. به همين خاطر رئيس فيفا صبح امروز ملاقاتي با خانم ابتکار داشت. در اين ملاقات پيشنهاد شد تيم ملي فوتبال کشورمان در جام جهاني از لوگوي يوزپلنگ ايراني استفاده کند. آقاي بلاتر با اين پيشنهاد موافقت و تاکيد کرد بايد اين لوگو به گونه‌اي باشد که با مارک پوما اشتباه گرفته نشود. قرار شد براي نقش بستن اين لوگو روي پيراهن تيم ملي ايران نامه‌اي به فيفا ارسال کنيم تا يوزپلنگ ايراني لوگو و برند تيم ملي ايران در جام جهاني باشد.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اينکه آيا با توجه به حضور کشورهاي غيرمسلمان در هيئت اجرايي فيفا بحث حضور بانوان مسلمان با حجاب اسلامي در مسابقات فوتبال با جديت بررسي خواهد شد يا خير، گفت: کنفدراسيون فوتبال آسيا در هيئت اجرايي فيفا نمايندگاني چون شيخ سلمان و بن‌علي را دارد که اتفاقا آنها از کشورهاي مسلمان هستند و موضوع حضور بانوان با حجاب اسلامي در مسابقات فوتبال را با جديت بررسي خواهند کرد.

کفاشيان در پاسخ به سوال خبرنگاري که از او پرسيد آيا ميشل سالگادو، بازيکن پيشين رئال مادريد به ايران خواهد آمد، گفت: سالگادو قرار است به ايران بيايد؟ من گفتم او مي‌آيد؟ ما از او دعوت کرده بوديم که براي حضور در کنگره علم و فوتبال به ايران بيايد اما او در زمان مقرر نيامد و اگر هم بعد از همايش به ايران بيايد او را راه نخواهيم داد!

وي بار ديگر به تاثيرات حضور سپ بلاتر در ايران اشاره کرد و گفت: آقاي بلاتر در نشستي که با ما داشت تاکيد کرد، بحث پيگيري دريافت پول‌هاي بلوکه شده فدراسيون فوتبال ايران را دنبال خواهد کرد. من امروز در آکادمي فوتبال به بخش‌هايي از آکادمي که احداث آن نيمه‌کاره رها شده اشاره و تاکيد کردم تکميل آکادمي منوط به دريافت اين پول است که آقاي بلاتر قول داد در اين مورد همکاري لازم را خواهد داشت.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص اينکه آيا بلاتر از فدراسيون ايران خواسته است در انتخابات فيفا از او حمايت کنيم گفت: بلاتر از ما چيزي نخواست. مگر قرار است او در انتخابات فيفا شرکت کند که نياز به حمايت ما داشته باشد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 840
  • باردید دیروز : 136
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,607
  • بازدید ماه : 4,081
  • بازدید سال : 12,996
  • بازدید کلی : 83,439
  • کدهای اختصاصی

    صفحات پاپ آپ