loading...
ورزش ریپورت| وب سایت خبر های آنلاین ورزشی
admin بازدید : 22 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (0)

کارشناس فوتبال تبادل فرهنگ‌ را نياز کنوني فوتبال ايران برشمرد و گفت، اين نياز از راه برگزاري همايش‌هايي مانند "علم و فوتبال" برطرف مي‌شود.

 

امير حاج‌رضايي درباره دومين همايش علم و فوتبال گفت: به نظر من چيزي که فوتبال ما نياز دارد فراتر از هر مساله تکنيکي و فني، مساله تبادل فرهنگ‌هاست و چنين چيزي از طريق برگزاري اين همايش‌ها فراهم مي‌شود. در همين وعده صبح اولين روز همايش دو مربي بزرگ بين‌المللي را کنار هم داشتيم که سابقه 8 حضور در جام‌جهاني يعني 32 سال تجربه گرانبها را در جام‌جهاني داشتند. اين مساله چيز کمي نيست.

به گزارش ايسنا ، وي ادامه داد: به نظر من همايش‌هايي از اين دست نبايد دو يا سه سال يک بار برگزار شود. فوتبال ما به اين چيزها نياز دارد. فقط نياز نداريم که به اين کشور و آن کلاس برويم که چگونه بازيکنان را تمرين مي‌دهند. نياز داريم فرهنگ‌هاي مختلف دنيا را کنار هم جمع و از تجربيات هر يک استفاده کنيم.

حاج‌رضايي در پاسخ به اين سوال که اين همايش را از لحاظ برگزاري و سطح علمي چگونه ارزيابي مي‌کند، گفت: قطعا برگزاري مراسمي به اين شکل مي‌تواند نواقصي هم داشته باشد اما از رسانه‌ها مي‌خواهم نيمه پر ليوان را ببينند. قطعا نواقصي وجود دارد اما اتفاق خيلي خوب هم مي‌افتد. رسانه‌ها پل ارتباطي بين مردم و بدنه فوتبال هستند. از آنها مي‌خواهم که تا جايي که مي‌توانند روي نقاط مثبت تاکيد کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که در کنار مسائل علمي و فني چه مقدار نياز به آموزش مسائل فرهنگي احساس مي‌شود، گفت: حل مشکل فرهنگي فوتبال ايران نياز به يک عزم ملي دارد و فقط کار جامعه فوتبال نيست که اين را حل کند. همه ارگان‌ها و سازمان‌ها شامل آموزش و پرورش، وزارت ورزش و تمام حلقه‌هايي که به گونه‌اي ارتباط با فوتبال دارند، بايد وارد عمل شوند.

حاج‌رضايي در پاسخ به اين سوال که مشکلات فرهنگي در فوتبال ايران را در کدام بخش حادتر مي‌داند، گفت: در تمام بخش‌ها به نوعي دچار مشکل هستيم. بحث تماشاگران را داريم. چون چيزي به آنها نمي‌دهيم نمي‌توانيم انتظاري از آنها داشته باشيم. از تماشاگري که از دورترين نقطه و با يک اتوبوس به ورزشگاه مي‌آيد، چه انتظاري بايد داشته باشيم؟ طبيعي است با يک اشتباه داور شروع به فحاشي مي‌کند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا فکر نمي‌کند بي‌اخلاقي در تماشاگران شايد در مقايسه با بي‌اخلاقي برخي بازيکنان و مربيان چندان عجيب نباشد، عنوان کرد: دقيقا همين‌طور است. کلمه مربي از رب به معناي خدا مي‌آيد. يعني اين فرد بايد خصوصيات معنوي بسيار بالايي داشته باشد. مشکل ما در ايران اين است که به هرکسي که مدرک مربيگري مي‌دهيم، بايد تيم بدهيم. ما سخت‌گيري نمي‌کنيم. سريع به کسي مدرک مي‌دهيم و حالا هرکسي که مدرک A دارد مي‌آيد مي‌گويد چرا به من تيم نمي‌دهيد؟ ما راحت مدرک مي‌گيريم، راحت مدرک مي‌دهيم اما مسائل شخصيتي يک مربي را بررسي نمي‌کنيم. توجه نمي‌کنيم که يازده بازيکن را در اختيار چه کسي قرار مي‌دهيم؟

حاج‌رضايي در پاسخ به سوالي درباره صحبت‌هاي کي‌روش و اينکه مربيان ليگ‌برتري را مورد خطاب قرار داد، گفت: کاملا با صحبت‌هاي کي‌روش موافقم. شما خبرنگار هستيد اما اگر قلم و کاغذ و وسيله ضبط صوت را از شما بگيرم چگونه مي‌خواهيد حرف‌هاي من را منتقل کنيد؟ کي‌روش به خوبي اشاره کرد که در اردوي ترکيه همه چيز شامل توپ، امکانات و هتل و کمپ و زمين چمن و ... وجود داشته اما چون بازيکني نداشته نتوانسته به هدفش برسد و من کاملا حق را به او مي‌دهم.

کارشناس فوتبال ايران در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه از پاسخ کي‌روش به سوال آيا زندگي فراتر از مرگ و زندگي است، چه پيامي دريافت کرده، گفت: من جواب خودم را گرفتم. سوالي را پرسيدم که جوابش را نمي‌دانستم اما از صحبت‌هاي کي‌روش بسيار لذت بردم و ديديد که همه احساس من را داشتند و به شدت او را تشويق کردند.

حاج‌رضايي در پاسخ به اين سوال که آيا انتظار نمي‌رود در همايش علم و فوتبال بيشتر به مسائل علمي پرداخته شود تا استفاده از تجربيات مربيان بزرگ گفت: چنين اعتقادي ندارم اما همان‌گونه گفتم اين دو مربي 8 جام‌جهاني را تجربه کردند. براي ما خيلي مهم است که ياد بگيريم آنها با چه فلسفه و چه طرز فکري بوده که به اين موفقيت رسيدند. شخصا ديدگاه‌هايي را که اينجا مطرح شد، نشنيدم. البته در ادامه همايش در بخش‌هاي مختلف درباره مسائل فني و علمي به تفصيل پرداخته خواهد شد.

حاج‌رضايي همچنين در پاسخ به اين سوال که قدري بي‌نظمي در برنامه همايش وجود دارد و آيا نگران نيست که با حضور بلاتر اين شرايط ادامه داشته باشد، گفت: اميدوارم تا بعدازظهر شرايط بهتر شود. به هرحال بهتر است اين سوال را از مسوولان مربوط بپرسيد. در نوبت صبح در يکي از سالن‌ها فقط عضو هيات‌رييسه بودم و به عنوان ميهمان اينجا حضور دارم.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال که حضور سپ بلاتر در ايران و تاثير حضور بزرگ‌ترين شخصيت فوتبالي جهان را چگونه ارزيابي مي‌کند، گفت: اجازه بدهيد درباره اين مساله در پايان همايش صحبت کنيم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 637
  • باردید دیروز : 136
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,404
  • بازدید ماه : 3,878
  • بازدید سال : 12,793
  • بازدید کلی : 83,236
  • کدهای اختصاصی

    صفحات پاپ آپ