loading...
ورزش ریپورت| وب سایت خبر های آنلاین ورزشی
admin بازدید : 18 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

رئيس سازمان ليگ گفت: سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا 4 تيم است.

 

مهدي تاج در نشست مطبوعاتي با اشاره به اينکه از حضور خبرنگاران خوشحال است،‌گفت: در اين جلسه قرار است که در خصوص سهميه‌هاي آسيا صحبت کنيم. از حضور شما خبرنگاران هم بسيار خوشحالم که بار ديگر در کنار شما هستم.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: ما بي‌سابقه‌ترين امتياز را در آسيا کسب کرديم.

رئيس سازمان ليگ در ادامه به 10 تيم برتر آسيا اشاره کرد و امتيازدهي آنها را اينگونه اعلام کرد:( اين امتيازها از هزار است)

1- ژاپن 935 امتياز، 2- ايران 908، 3- کره جنوبي 887، 4- عربستان 869، 5- قطر 848، 6- امارات 847، 7- چين 843، 8- استراليا 804، 9- ازبکستان 693، 10- تايلند 601

تاج در ادامه اين نشست با اشاره به اينکه بحرين و سنگاپور امتيازهاي کمتري کسب کرده‌اند يادآور شد: پس از 10 تيمي که در رتبه‌ةاي اول قرار گرفتند بحرين،‌سنگاپور، عراق و کويت امتيازهاي کمتري گرفتند و در رد‌‌ه‌هاي بعدي قرار گرفتند.

وي با اشاره به اينک ايران پيش از اين در رده پنجم آسيا و سوم غرب آسيا قرار داشته، تاکيد کرد: ما هم اکنون در رده اول غرب آسيا قرار گرفتيم و پس از ما عربستان،امارات، قطر و اربکستان قرار گرفته‌اند. يعني ما به جاي ازبکستان قرار گرفتيم.

رئيس سازمان ليگ يادآور شد: ژاپن در شرق آسيا اول است و ما در مجموع در رده دوم قرار داريم که اين بي‌سابقه‌ترين عملکرد بوده است. اين موضوع نشان مي‌دهد که در مجموع ورزشگاه‌ها و شرايط ديگر در رده دوم آسيا هستيم. نتايج فقط تاثيرگذار نيست. اين موضوع را به همه تبريک مي‌گويم و اميدواريم اين موفقيت‌ها ادامه داشته باشد. بايد تلاش کنيم که زيرساخت‌ها را اصلاح کنيم. و روز به روز پيشرفت داشته باشيم اين مسئله يک روزه درست نمي‌شود بلکه به زمان نياز دارد همانطور که يک روزه هم خراب نمي‌شود.

تاج در ادامه به سهميه‌هاي کشورهاي مختلف در ليگ قهرمانان آسيا اشاره کرد و اين رده‌بندي را اينگونه اعلام کرد:

1-ژاپن 4 سهميه مستقيم، 2- ايران 4 سهميه مستقيم، 3- کره جنوبي 4 سهميه مستقيم، 4- عربستان 4 سهميه مستقيم، 5- امارات 3+1، 6- قطر 2+2، 7- چين 1+3، 8- استراليا 2+2، 9- ازبکستان 1+2، 10- تايلند 2+1

وي افزود:‌ايران در بخش باشگاه‌هاي حرفه‌اي استثنا است ما از 16 باشگاهمان 15 باشگاه مجوز حرفه‌اي گرفتند. عربستان 8 باشگاه، قطر 12 باشگاه، امارات 12 باشگاه، ازبکستان 4 باشگاه، هند 1 باشگاه از بين 14 باشگاهش و اردن نيز 5 باشگاهش توانست مجوز حرفه‌اي بگيرد.

تاج تاکيد کرد: اين امتيازها هم هر سال داده مي‌شود ما امسال در بحث سازماندهي امتياز بهتري گرفتيم. معيارها و امتيازدهي‌ها از سال گذشته نسبت به قبل تغيير پيدا کرد. ما در بخش سازماندهي از مجموع 50 امتياز 50 گرفتيم ما از مجموع 433 استاندارد فني در بخش استاندارد فني 169.17 امتياز کسب کرديم در حالي که امتياز ما سال قبل در اين بخش 133 بود. در اين بخش تيم‌هاي باشگاهي ليگ دسته يک، دسته دو و ليگ برتر و استقلال و سپاهان مورد ارزيابي قرار مي‌گرفتند. در بخش هواداران از 100 امتياز 90.9 گرفتيم که سال قبل 83.5 بوديم. اينکه به عدد 100 نرسيديم دليلش قيمت پايين بليت مسابقات بود. البته قصد نداريم قيمت بليت را افزايش دهيم.

رئيس سازمان ليگ خاطرنشان کرد: متوسط حضور تماشاگران در هر مسابقه چه در بخش ملي و چه باشگاهي و چه ليگ قهرمانان آسيا بايد اعلام شود. البته تعداد کم هواداران در برخي بازي‌هاي تيم ملي کمي امتياز ما را پايين‌تر آورد. بحث بعدي موضوع اداره نمودن مسابقات بود که ما امسال امتياز 150 را گرفتيم در حالي که امتياز ما در سال قبل 50 بود. جا دارد به اين خاطر از دوستان ما در سازمان ليگ و باشگاه‌ها تشکر کنيم.

وي افزود: بخش بعدي موضوع آئين‌نامه، همکاري با مجريان قانون بود. AFC برنامه ويژه‌اي براي مشخص بودن وضعيت بازيکنان و همچنين مالکان باشگاه‌ها دارد. بحث مالکيت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال نيز بسيار اهميت دارد و بايد مشخص باشد. مدير عامل باشگاه‌ها بايد تمام وقت باشند که اين وضعيت در اکثر تيم‌هاي ما وجود دارد. موضوع بعدي در ساختار تيم و وضعيت پخش مسابقات است که در اين راستا رسانه ملي به ما کمک کرده است. حسابرسي ليگ انجام شده و موجوديت ليگ تضمين شده است. موجوديت ليگ بحث مهمي است اگر سال قبل ما ليگ را به موقع تمام نمي‌کرديم و دو مسابقه ما باقي مي‌ماند شايد نمي‌توانستيم کل امتياز را بگيريم اما در اين مسئله با وجود تلاش‌هايي که انجام شد ليگ را به موقع اتمام رسانديم.

تاج خاطرنشان کرد: در بحث بازاريابي و تبليغات از 50 ، 50 آورديم در بحث عملکرد گزارش مالي مسائل تجاري حامي مالي، بليت فروشي و حق پخش تلويزيوني امتياز خوبي گرفتيم در موضوع مديريت مسابقات از 50، 50 گرفتيم. اين مسئله مربوط به مجزا بودن مسيرهاي ورود بازيکنان و تماشاگران، حضور آمبولانس، يگان ويژه،‌ خدمات‌رساني و داشتن جايگاه VIP بود. بخش رسانه‌اي ما از 50، 50 گرفت. در اين مورد 12 مبحث مختلف بود که مربوط به اتاق کنفرانس، مصاحبه‌هاي مطبوعاتي قبل و بعد از مسابقات و ... مي‌شد.

وي تاکيد کرد: وضعيت استاديوم‌هاي ما تاثير زيادي در بالارفتن نمره ما داشت. امسال 12 ورزشگاه ما درجه A را گرفت. امتياز ما در اين بخش 132.5 شد که نسبت به سال قبل خيلي بالا آورد. امتياز ما در سال قبل 83 بود. جادارد از مديريت ورزشگاه تختي، دستگردي، عضدي، سردار جنگل و .. تشکر کنيم که توانستند نمره A را به دست آورند. باشگاه‌ها 95.6 امتياز از مجموع 100 امتياز گرفتند در بخش زيرساخت‌ها 10 امتياز گرفتيم که سهولت در بحث صدور رواديد براي ليگ قهرمانان آسيا و مسائل ديگر مي‌شد. جا دارد در اين راستا از وزارت خارجه هم تشکر کنم.

رئيس سازمان ليگ يادآور شد: واقعا خوشحالم که 4 سهميه به صورت کامل گرفتيم. ما قبلا پنجم آسيا و سوم غرب آسيا بوديم که اکنون اول غرب آسيا و کشور سوم در کل آسيا هستيم. اين مسئله در جلسه هفته آينده کميته مسابقات قطعي مي‌شود.

وي تاکيد کرد: فردا بايد قدم ديگري در راستاي تغيير زمان ليگ قهرمان آسيا برداريم. تغيير زمان ليگ قهرمانان آسيا و هماهنگي آن با مسابقات با غرب آسيا مسئله مهمي است که بايد انجام شود اين مسئله را فردا در جلسه غرب آسيا پيگيري مي‌کنيم. تاريخ ليگ قهرمانان آسيا اکنون در شرايطي است که سازمان ليگ را مقابل تيم ملي قرار داده است.اين جلسه فردا ساعت 10 برگزار مي‌شود. در آسيا غير از کره جنوبي همه با اين مسئله موافق بودند. چين راي سفيد داد و ژاپن نيز با اين تغيير موافق بود. تيم ملي ژاپن براي پيدا کردن حريفان اروپايي با تغيير برنامه موافق است. بايد به سمتي برويم که ليگ قهرمانان آسيا را با حضور يک تيم‌مان به پايان برسانيم اکنون به دليل اينکه در ميانه اين مسابقات با نقل و انتقالات فوتبال ايران روبرو مي‌شويم اين مسئله باعث مي‌شود تا باشگاه‌هاي ما با دو تيم مختلف به ميدان بروند اگر برنامه همزمان با ليگ ما شود باشگاه‌هاي کشورهاي غرب آسيا دچار چنين مشکلي نخواهند شد.

وي افزود: ما رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را همزمان با جام جهاني خواهيم داشت و کي‌روش هم حق دارد که بازيکنان خود را در اختيار داشته باشد. به هر حال ما بايد اين مديريت را انجام دهيم تا بتوانيم بازيکنان را در اختيار دو گروه قرار دهيم.

رئيس سازمان ليگ يادآور شد: ما در بخش تجاري امتياز کافي را کسب نکرديم که اگر بتوانيم در اين قسمت هم امتياز لازم را بگيريم بعيد نيست که بتوانيم ژاپن را هم بگيريم. تلاش سازمان ليگ اين است که با همراه اول قراردادي ببنديم تا مشکلاتمان را برطرف کنيم. اين موضوع شنبه انجام خواهد شد که تمامي مبادلات به صورت مساوي بين سازمان ليگ و همراه اول برقرار خواهد شد. سازمان ليگ هم بين باشگاه‌ها اين پول را تقسيم خواهد کرد.

تاج با اشاره به اينکه در بند 15 و 16 اساسنامه فدراسيون درآمدزايي کليه باشگاه‌ها به سازمان ليگ معطوف شده، تأکيد کرد: در اساسنامه آمده است که بخش درآمد اسپانسر و تبليغات به سازمان ليگ برمي‌گردد مهمترين مأموريتي هم که سازمان ليگ دارد و هيئت رئيسه اين موضوع را پيگيري مي‌کند اين است که کليه درآمدها در بخش‌هاي مختلف از قبيل انتشار و توزيع نمايش و ساير موارد به سازمان ليگ مي‌رسد و اين موضوع در موارد مختلف وجود دارد.

وي تصريح کرد: ما به صورت جدي اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم و به وزارت ارشاد هم نامه‌اي نوشته‌ايم که تمام سايت‌هايي که درباره فوتبال مي‌نويسند بايد مجوز داشته باشند و در غير اين صورت بسته خواهند شد. سايت‌هاي هواداري هم بايد از باشگاه‌هاي مربوطه مجوز بگيرند و باشگاه‌ها اين مجوز را به سازمان ليگ فکس کنند. اين بر اساس قوانين AFC است و تمام سايت‌ها بايد با مجوز فعاليت کنند.

تاج با اشاره به قراردادي که با همراه اول انعقاد خواهند کرد، گفت: هزينه هر پيامک 50 تومان است که 44 درصد آن هزينه ارسال خواهد شد و 14 تومان مربوط به سازمان ليگ مي‌شود و 14 تومان ديگر مربوط به همراه اول مي‌شود. اين بزرگترين قرارداد مخابراتي کشور است که تاکنون بسته شده و حقوق بخش فوتبال است که تاکنون گرفته نمي‌شد اما با بستن اين قرارداد اين امر عملي خواهد شد.

رئيس سازمان ليگ افزود: ايرانسل هم 30 درصد اين قرارداد را تشکيل خواهد داد و ما بندهايي را قرار داده‌ايم که اگر آنها حاضر به امضاي قرارداد نشدند از آنها شکايت کنيم.

تاج در مورد اينکه قطر در امتيازدهي پايين‌تر از ايران قرار دارد اما توانسته ميزباني جام جهاني را برعهده بگيرد و ايران براي گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا در حال رايزني است و گفته مي‌شود اين مدارک سندسازي و صوري است، گفت: ما بالاترين امتياز را در بخش ورزشگاه‌ها گرفتيم و اين بسيار اهميت دارد. رئيس کميته بازاريابي، رئيس کميته برنامه‌ريزي و رئيس کميته حرفه‌اي آسيا هر کدامشان از ورزشگاه‌ها بازديد داشتند و يک روز را مختص به بازديد از ورزشگاه‌هاي مختلف انجام داده‌اند. ما در مقام مقايسه با کشورهاي ديگر برتر بوديم البته ايران در خودزني مقام اول را دارد.

وي افزود: ما خودمان را خيلي مي‌زنيم. مي‌گويند که براي گرفتن امتياز لابي کرده‌اند اگر مي‌توانستيم اين کار را کنيم که خيلي از مشکلات ديگر کشور را هم با اين موضوع حل مي‌کرديم. خوشبختانه امتيازدهي قبل از آمدن بلاتر و شيخ سلمان بود که ديگر نمي‌توانند مسائلي را بگويند. شما هم مي‌توانيد ورزشگاه‌ها را ببينيد من اعتقادي به سندسازي و مسائل صوري ندارم. قبول دارم که باشگاه‌ها مشکلاتي دارند اما اين امتيازها بر اساس ساختار و کار باشگاه‌ها داده شده است و بايد تلاش کنيم تا آنها پيشرفت کنند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 895
  • باردید دیروز : 136
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,662
  • بازدید ماه : 4,136
  • بازدید سال : 13,051
  • بازدید کلی : 83,494
  • کدهای اختصاصی

    صفحات پاپ آپ